Říjen 2009

Uaaaaaaaaa...

31. října 2009 v 19:41 | Razzi
No, čo povedať... Už zase som to tu zanedbal. Návštevnosť sa znížila na minimum, to už ani neriešim. Ale chcel by som sem každý deň niečo pridávať, ale nestíham to. Snáď sa čo najskôr rozhýbem, ale no neviem uvidí sa.
Mám toho teraz veľa. Tie stále omieľané dôvody - škola, lenivosť a mimoškolské aktivity. Jednoducho neviem si nájsť čas na blog. Ale už si nájdem, pokúsim sa aspoň jeden deň v týždni venovať blogu. To je dobrý nápad, že?
Tak, zajtra to isto nebude, lebo nie som doma a aj keby som bol, tak mám hŕbu učenia. Už sa neviem dočkať... :( Ideme k babke a na cintorín (no dušičky nie? :) ale ešte predtým ráno do kostola, aach mne sa nebude chcieť vstávať. Už sa vidím.
Dnes ešte končí triedenie SB! Takže bacha na to, ak ste sa ešte nezapísali, tak máte poslednú šancu urobiť to! Teda ak ešte chcete byť moje SB :).
Tiež sa chystám vymeniť dizajn za čosi nové. Nemám vôbec predstavu, ale najskôr čosi jednoduché a možno svetlejšie.Takže prioritou najbližších dní je dizajn.
Tiež 7th Kingdom veľmi nepostupuje. Asi jedna oblasť prirobená? To je hrozne málo. Žiaľ ani na toto nemám čas.
Ešte nám profka dala urobiť SOČ-ku na ľubovoľnú tému a ja netuším o čom budem písať. Ak by mal niekto nejaký nápad HOCIJAKÝ, tak ho napíšte do komentárov! :) VĎAKA :)

Lekcia 1,1 - Terminológia

3. října 2009 v 14:35 | Razzi

Vitajte! Práve čítate prvý článok z lekcií k Dxtre3D - k neoficiálnemu Tomb Raider editoru. Preto sa označuje neoficiálny, pretože nebol vydaný spoločnosťou Eidos a nepoužívali ho výrobcovia z Core Design. Tento editor vydal fanúšik s prezývkou Turbo Pascal a urobil veľmi dobre - všetci používatelia jeho editoru mu zaň ďakujú.
V tejto prvej lekcii si povieme, aké sú minimálne systémové požiadavky a zoznámime sa s hlavným oknom editoru a s hlavnými pojmami, ktoré editor používa. Prvá časť lekcie 1,1 - Terminológia je práve pred vami a ďalšie pribudnú čo najrýchlejšie...

Systémové požiadavky pre spustenie editoru:
CPU - Pentium 500 MHz a vyšší
Pamäť RAM - odporúča sa 256 MB, avšak najmenej 64 MB
VGA - 3D akcelerátor s minimom 4 MB RAM v 16-bitových farbách
HDD - 500 MB voľného miesta na harddisku
Rozlíšenie monitoru - najmenej 1024 x 768 pixelov (nie nižšie)
Operačný systém - Windows 98 a vyššie
(tieto informácie boli uvedené v návode Sakula a keďže ja som do takýchto vecí antitalent, tak som si tento odsek požičal - uvádzam zdroj - Sakul Raider web.

Základné pojmy vo svete Dxtre3D
Blok (square) je základným prvkom celého editoru. Keďže editor beží na pomerne starom dizajne (TR1 z 1996 až po TR5 z roku 1999) používa na stavbu pravouhlé útvary ako štvorce, popr. kocky alebo pravouhlé trojuholníky. Štvorce a trojuholníky sa môžu ľubovoľne skosiť a všetky tieto útvary sa v editore nazývajú geometria, alebo tvarovanie povrchu. O geometrii neskôr.

Dvere (door)- nejednému z vás by prebleslo mysľou, že ide o dvere. Avšak je to inak! Dvere sa do levela pridávajú vo forme objektu Door_itemx (o tom neskôr). Dvere v tomto prípade znamenajú portál medzi miestnosťami. Bez vytvorenia portálu medzi dvoma miestnosťami nie je možné medzi miestnosťami prechádzať.

Statické prvky (Static Items) sú všetky objekty, ktoré slúžia len pre dekoráciu levelu. V leveli sú rozdelené do niekoľkých kategórií: Plant, Furniture, Rock Architecture, Debris a Shatter. Ide avšak len o pomenovanie slotov (miest pre objekty) a preto nie je problém, ak máte rastlinu v slote pre nábytok. To je úplne jedno. Každá kategória má pritom 10 slotov (teda napr. plant0 až plant9) . Atypické sú statické prvky zvané Shatter - ide o statické prvky, ktoré môže Lara rozstreliť (pamätáte na nádoby v Temple of Karnak v TR4, kde sa pod nimi ukrývali napr. svetlice?) Tieto shatter prvky čiastočne tvoria hru - neslúžia len na ozdobu - napríklad rozstrelením sa otvoria dvere alebo sa zjaví nepriateľ.

Objekty (Objects) sú teoretickým opakom statických prvkov. Sú to všetky predmety, ktoré ovplyvňujú konanie Lary, vytvárajú tzv. gameplay hry - môže s nimi Lara narábať. Sem patria všetky zbrane, náboje, lekárničky, pasce, vozidlá, dvere, kľúče, spínače a podobne. Patrí sem aj samotná Lara, ktorá je tvorená niekoľkými objektami - tie odporúčam nebabrať, poprípade sa dajú obmeniť.

Spúšte (Triggers) tvoria základ hry. Bez spúští by sa nespustili objekty - nezjavili by sa nepriatelia, neotvorili by sa dvere, nespustila sa pasca a podobne. O spúštiach si povieme niečo neskôr.

Základný level (Base level) je level, ktorý je pripravený dopredu a obsahuje všetky potrebné objekty, ktoré chceme použiť v leveli. Tento level vytvoríme pomocou kopírovanie objektov a statických prvkov z iných levelov. Ide o kvázi level, pretože sa tak nazýva len preto, lebo má koncovku ako riadny vytvorený level. Ináč ide len o prekompilovaný balíček objektov, ktorý následne použijeme pri tvorbe levelu. O Base leveli si povieme niečo neskôr.

Engine (Engine) je mozog hry. Je potrebné si vybrať engine pred začatím tvorby. Máme na výber 6 enginov - TR1 (málo používaný), TR2 (málo používaný), TR3 (stredne používaný), TR4-TRLE (najviac používaný), TR4-TLR (málo používaný) a TR5 (málo používaný). Ak si vyberieme engine TR2, tak musíme použiť base level, ktorý zodpovedá enginu TR2. Engine si vlastne volíme nahraním base levelu do editora. Teda ak nahráme TR3 level, tak automaticky engine je TR3. Určite ste si všimli, že pri TR4 máme dva enginy - TR4-TRLE a TR4-TLR. Prvý je z oficiálneho TRLE editoru - teda používame level vytvorený pomocou kompilátora z TRLE. TR4-TLR je menej používaný a používa levely z oficiálnej hry TR4 The Last Revelation.

Kompilácia levelu je vytváranie finálneho *.trx levelu (napr. *.tr4 pre TR4 engine alebo *.trc pre TR5 engine). Nezamieňajte si kompiláciu s ukladaním projektu!

To boli základné pojmy, ktoré budeme potrebovať pri práci s editorom. Je nutné povedať, že jednotlivé enginy sa od seba nenormálne lýšia - TR1 je najstarší, preto bude najjednoduchší. Ja budem v tomto návode používať engine TR4-TRLE, pretože s ním pracujem už dlho. Neviem či bude vhodné, ak si niektorý čitateľ zvolí iný engine ako ja, preto odporúčam zvoliť si pri práci s týmto návodom taktiež engine TR4-TRLE.

Nabudúce si ukážeme hlavné okno editoru...

TRIEDENIE SPRIATELENÝCH BLOGOV

2. října 2009 v 22:06 | Razzi
Myslím, že ste to nečakali, ale ja tu musím dať triedenie. Budete naňho mať dostatok času (do konca októbra) ale chcem, aby ste vedeli, prečo ho sem dávam. Prednedávnom som písal článok o tom, že som proti triedeniu. Ja jednoducho jedno triedenie sem dám, lebo chcem renovovať sekciu Spriatelených blogov a tiež chcem zistiť koľko ľudí sem chodí. Typické dôvody.

Tak zapisujte sa, ak chcete ostať mojím SB + prijímam aj nových ľudí :)
TRIEDENIE TRVÁ DO 31.10.2009 !!!

Zapísaní ľudia:
Lara, Čiči a Mango -> www.larachronicles.blog.cz
Pink-Sun & F!L -> www.crofthome.blog.cz
LaraHCroft & Charlie -> www.larahcroft.blog.cz

Aktualizácia?? Asi ťažko...

2. října 2009 v 21:59 | Razzi
Takže ďalší článok do sekcie nezaradené. Naozaj to začína byť moja obľúbená sekcia :D.
Takže som chcel dnes pridať mnoho vecí a na mnohom zapracovať. Mal som v úmysle pridať takmer celú sekciu TR6, no pridal som len lokácie, čo je minimum.
Tiež som plánoval pokročiť s prvou lekciou Dx návodu, avšak nič. Dôvody?
No bol som PN a ani som nebol v škole celý týždeň, takže mám teraz cez víkend čo robiť. Napríklad ma zarazilo, keď som otvoril spolužiačkin zošit a čo nevidím? Matika 10 veľkých strán! No akože úžasné. Stihol som dnes napísať fyziku, dejepis, nemčinu (subtrópické pásmo po nemecky? čo vám šibe?!) angličtinu a časť matiky. Chcel som ešte stihnúť geografiu a chémiu, no zošity sú zamknuté v skrinke v škole. Takže priam úžasné.
Takže zajtra zo mňa pravdepodobne nič nebude, ale v nedeľu snáď pridám aký-taký článok. Na prvé miesto si ale kladiem prvú lekciu Dx návodu, lebo si ho už zopár ľudí pýta. Akože veď stačí navštíviť nejaké stránky o Dxtre3D editore a hneď tam všetko je ale ďakujem že čakáte práve na môj návod :). Posnažím sa v nedeľu (a možno aj v sobotu no).
Tak ja idem ešte trochu posurfovať a alohaaa dobrú noc :)

Lokácie v Tomb Raider VI

2. října 2009 v 21:53 | Razzi
Paríž - zadné uličky & ghetto
V Paríži hra začína, lebo tu sa nachádza byt Von Croya, ktorého Lara navštívi a počas jej návštevy ho zavraždia. Takže Lara je na úteku a v prvej časti hry sa snaží dostať sa do bytu Margot Carvierovej, ktorá bola blízkou priateľkou Wernera a len ona jej môže pomôcť. Takže najprv sa pohybujeme po zadných uličkách a opustených barákoch až sa konečne dostaneme do ulíc, kde začína pátranie po Louiovi Bouchardovi - len ten môže Lare poskytnúť viac informácií o Von Croyovej začatej práci.

Paríž - Louvre a podzemné katakomby
Začína pravá akcia. Najprv sa musíme cez kanalizačný komplex prebojovať hlbšie k Louvru, kde pomocou výbušniny odpálime stenu jednej z galérií. Tak sa dostaneme dovnútra. Teraz začína akcia typu Mission Impossible, keďže Lara sa musí nepozorovane dostať až ku vykopávkam pod galériami. Tam je starobylý chrámový vstup do Hrobky najstarších a odtiaľ až k oblasti, kde je niekde schovaná prvá Maľba Obscura. Táto oblasť je nesmierne ťažká a potrvá chvíľu, až sa cez ňu dostanete.

Praha - pevnosť Strahov a priestory pod ňou
Juchú - stredná Európa nás očakáva! Konečne nejaká lokácia blízko Slovenska! Takže, Lara prichádza do Prahy počas zimy a v meste hľadá zmienky po poslednej rytiny k poslednej maľbe. Tentokrát nám pomôže reportér Luddick, ktorý nás deportuje do pevnosti, no za svoj čin draho zaplatí. Sme vo vnútri a spolčíme sa s Kurtisom, tajomným cudzincom, aby sme našli poslednú maľbu a ukončili život temného alchymistu.
Táto lokácia je najprv podobná Louvru - plýženie sa a tichá akcia je tu na dennom poriadku - avšak neskôr sa mení na iný druh hry, keď navštívime vizuálne príťažlivé miesta ako biodom alebo vodné stredisko. Nakoniec sa dostaneme do krypty, kde odhalíme poslednú maľbu.
Medzitým avšak s Kurtisom navštívime sanatórium pod Strahovom a po týchto počinoch sa s Larou odoberieme do Strateného Panstva a napokon až do Eckhartovho laboratória, kde nás čaká práve Eckhart...





Čo pribudlo?

1. října 2009 v 21:50 | Razzi
No dnes som sa donútil porobiť zopár vecí:
  • prerobiť obrázky v sekciách TR1-TR3 lebo sa niektoré zle zobrazovali
  • pridal som články vozidlá v TR3, outfity v TR6, screenshoty v TR3
Zajtra chystám pokročiť v prvej lekcii návodu k Dxtre3D a pokračovať v budovaní sekcie TR6. Tak majte sa zatiaľ :)

Outfity v Tomb Raider VI

1. října 2009 v 21:46 | Razzi
Angel of Darkness sa od predchádzajúcich dielov lýši outfitmi, ktoré s klasikou nemajú nič spoločné, ale rozhodne majú niečo do seba.

Názov: Jeans set
Popis: džínsové nohavice, čierne tričko, džínsový kabátik, hnedé topánky
Môj názor: Podľa mňa nápaditý outfit - pre Laru síce netypický, no hodí sa. Lara predsa prišla len na návštevu za starým priateľom (no neviem či po TR4 je Von Croy priateľ) a keď sa stala hlavnou podozrivou tak musela utiecť a nemala čas sa prezliecť.
V TR6 si Lara tento outfit oblečie v uliciach Paríža.

Názov: Pants outfit
Popis: dlhé maskáčové nohavice, čierne tričkozeleno-sivý batôžtek, puzdrá na zbrane, tmavé čižmy
Môj názor: Toto je podľa mňa veľmi dobrý outfit - pekne skombinovaný. Páči sa mi aký je temný - ako celá Lara v AoD ale nestráca pritom svoju príťažlivosť. Lara zrejme nemala čas vracať sa do Londýna pre svoj typický classic outfit a preto si zrejme kúpila tento. Urobila správne? Podľa mňa áno. :) Ináč v Prahe je tento outfit spestrený menšou bundičkou.
Lara má tento outfit v úrovniach od Louvre Stormdrains po Bio-Research Fascility.

Názov: Shorts outfit
Popis: čierne tričko, maskáčové šortky, tmavé čižmy, zeleno-sivý batôžtek, tmavé čižmy
Môj názor: Toto má byť classic v AoD. Teoreticky je to skrátený outfit predošlého. Namiesto nohavíc šortky. Zaujímavé je, že si ho Lara navlečie až v biologickom ústave v Prahe, čo je 3/4 hry. Avšak páči sa mi :)
Lara si ho oblečie v úrovniach od Bio-Research Fascility.

Názov: Wetsuit
Popis: modrý neoprén, puzdrá na zbrane, zeleno-sivý batlžtek, nôž na nohe
Môj názor: Prechodný outfit pre jednu úroveň. Bolo to nutné? No neviem, ale tento outfit sa mi hrozne páči. Bol príjemným spestrením celej hry, nemyslíte? Lara si ho prezlečie v úrovni Aquatic Research Fascility a opäť sa prezlečie vo Vault of Trophies.

Dopravné prostriedky v Tomb Raider III

1. října 2009 v 16:16 | Razzi
Lara má v hre možnosť využívať rôzne dopravné prostriedky - v TR3 sú to: terénna štvorkolka, kajak, podmorská jednotka s pohonom, čln a banský vozík

tr2-2
Terénna štvorkolka
Táto štvorkolka je skvelým spestrením celej hry. Je to môj najobľúbenejší dopravný prostriedok, lebo sa nevyskytuje len v jednom leveli - nájdete ju v Indii (zelená farba), v Nevade (hnedá farba) u Lary doma (červeno-biela farba) a ešte v datadisku Lost Artifact (oranžovožlto-biela farba).
Ovláda sa veľmi ľahko a len pomocou štvrkolky sa dá doskočiť na niektoré ďaleké (alebo vysoké) miesta.
Vyskytuje sa v úrovniach The River Ganges, Nevada Desert, Lara's Home a Shakespeare's Cliff (Lost Artifact : GOLD)



tr2-2
Kajak
Prvý z kategórie člnov prichádza na scénu v Pacifiku. Kajak je síce primitívny, no keďže skok do rozbúrenej rieky sa rovná smrti, tak nám určite poslúži. Je maximálne nemotorný a naučiť sa ho ovládať dá riadne zabrať - ešte ak sa k tomu pridajú všakovaké pasce, tak máme o zábavu postarané.
Vyskytuje sa v úrovni Mabudu Gorge.






tr2-2
Podmorská jednotka s pohonom
Tento žltý krásavec vás bude sprevádzať počas celej úrovne Lud's Gate, keď budete plávať v zatopenom kanalizačnom systéme. Je nesmierne výhodné ho používať, lebo obsahuje zdroj svetla a je možné z neho vystreľovať harpúny. Taktiež s ním Lara pláve rýchlejšie, než bez neho.
Vyskytuje sa v úrovni Lud's Gate.






tr2-2
Nafukovací motorový čln
Tento čln sa vyskytuje v Antarktíde. Pre tentokrát slúži len na transport z jedného brehu na druhý, lebo voda v týchto končínách je ľadová a plávanie v nej nie je rozumné. Čln si musíte najprv zhodiť z veľkej lodi odstavenej na začiatku levela. Čln je rýchly, ľahko sa ovláda a má aj turbo, avšak ako som už napísal, je málo využitý - len na transport.
Vyskytuje sa v úrovni Antarctica.





tr2-2
Banský vozík
Posledné vozidlo je banský vozík. Fyzikálne sa pohybuje pomaly a z kopca rýchlejšie. Ovláda sa len brzda a Lara má pri sebe kľúč, s ktorým je potrebné buchnúť po danej páke aby sa zmenil smer jazdy.
Každá jazda je znepríjemnená pascami v podobe náhodnej slepej uličky alebo jamy v dráhe alebo rôznymi prekážkami, keď sa musíte skrčiť aby ste neutrpeli ujmu.
Vyskytuje sa v úrovni RX-Tech Mines.





Outfity v Tomb Raider Anniversary

1. října 2009 v 15:32 | Razzi
TRA drží taktiky svojho predchodcu, TR1 - Lara má na sebe celý čas jeden odev, no Crystal do TRA zasadili aj mnoho bonusových outfitov, ktoré si odomykáte nájdením nejakého pokladu alebo secretu. Je ich dokopy 10. Takže poďme na to.

ann-anniversary
Názov: Anniversary
Popis: zelené, bavlené tričko, hnedé šortky, puzdrá so zbraňami, hnedé vysoké čižmy, batôžtek, hák
Môj názor: Tento outfit je perfektným remakom pôvodného klasického outfitu. Veľmi sa mi páči, no trošku mi vadí to, že má divné topánky, no zvyšok je úžasný.
Outfit je veľmi kvalitný so skvelými textúrami a perfektnou presnosťou. Avšak outfity v TRA majú problémik a to je fakt, že Larin vrkoč sa prepadáva cez batôžtek. A áno :D Lara má v TRA vrkoč :)
Veľmi sa mi na tomto outfite páči to, že má tričko akoby zastrčené do šortiek - neviem podľa mňa to má niečo do seba, i keď odhalené bruško je dosť sexi, ale v tomto prípade by sa to sem nehodilo :)
V TRA si Lara tento outfit oblečie celú hru a potom ak si to budete želať.









Bonusové outfity:
Tieto bonusové outfity môžeme rozdeliť do niekoľkých kategórií:
  • prebraté z iných TR: Legend (TR Legend), Camouflage (TR Angel of Darkness), Wetsuit (TR2), Catsuit (TR Legend, TR5)
  • exkluzívne z TRA: Croft Manor Sport, Golden, Doppelganger, Scorched Natla
  • a hybridné: Classic (čo je vraj model z TR1 - no povedzme si narovinu, že v TR1 vyzerá Lara omnoho lepšie !!!)

Outfity v Tomb Raider III

1. října 2009 v 15:29 | Razzi
TR3 je typický novými outfitmi. Takmer každá lokácia (dokopy ich je päť, výnimkou je India) prináša nový outfit, to sú teda 4 nové outfity. Poďme si ich rozobrať...

Názov: Classic by Core
Popis: zelené tričko, hnedé šortky, puzdrá so zbraňami, batôžtek, vysoké čižmy, biele ponožky
Môj názor: Toto je môj najobľúbenejší outfit z celej TR série. Jednoducho som si ho obľúbil už počas hrania môjho prvého TR (bol to TR3) a jednoducho sa mi naňho viažu nostalgické spomienky a zážitky z hier. Od TR1 po TR5 nás sprevádzal v každom dieli a celkom pekne sa vyvíjal ako aj naša Lara Croft. :)
V TR3 si Lara tento outfit oblečie v leveloch v Indii: Jungle, Temple Ruins, River Ganges, Caves of Kaliya

Názov: Catsuit 1 by Core
Popis: priliehavý kožený oblek, puzdrá so zbraňami, batôžtek, vysoké kožené čižmy
Môj názor: Ďalší skvelý outfit z klasických TR! Veľmi sa mi páči, Lara v ňom vyzerá veľmi akčne (najmä v cutscéne pred levelom Aldwych :)
Tento oblek si Lara oblečie v anglickcýh leveloch : Thames Wharf, Aldwych, Lud's Gate, City a v bonusovom leveli All Hallows.

Názov: Nevada Pants by Core
Popis: sivý top, modré maskáčové nohavice, vysoké kožené čižmy, puzdrá so zbraňami, batôžtek
Môj názor:Tento outfit má čosi do seba. Veľmi sa mi páči a spolu s klasickým outfitom je u mňa na prvom mieste. Je to zrejme preto, lebo veľmi pripomína outfit z AoD, ktorý žeriem rovnako.
Tento outfit si Lara oblečie v nevadských leveloch : Nevada Desert, High Security Compound, Area 51

Názov: Pacific Shorts by Core
Popis: biele tričko, zelené šortky, vysoké čižmy, biele ponožky, puzdrá so zbraňami, batôžtek
Môj názor: Toto je odľahčená verzia klasického obleku vhodná do tropických lokácií. Je to defacto klasický outfit len v inej farebnej kombinácii a tričko je kratšie. Veľmi dobrý outfit!
V TR3 si tento oblek oblečiete v levelov v Pacifiku: Coastal Village, Crash Site, Mabudu Gorge, Temple of Puna

Názov: Antarctica Outfit
Popis: zelené tričko, biele maskáčové nohavice, oranžová extra-vyteplená bunda, hrubé kožené čižmy, puzdrá so zbraňami, batôžtek
Môj názor: Toto je prvý poriadny zimný outfit! Veľmi dobre navrhnutý! Oranžová a biela k sebe perfektne ladia a úspešne to dopĺňajú čierne doplnky. Veľmi sa mi tento outfit páči a k Antarktíde mi jednoducho už patrí :)
V TR3 si tento oblek oblečiete v leveloch v Antarktíde - Antarctica, RX-Tech Mine, Lost City of Tinnos, Meteorite Cavern